Giant is gefilmd in de sporthallen van Onesti en Deva, beroemde turnscholen uit de communistische tijd in Roemenië, waar nog altijd fanatiek wordt getraind. Jonge topturnsters spreken over de liefde voor hun sport, hun angsten en dromen. Door een combinatie te maken met archiefmateriaal vanaf de jaren zeventig legt Tykkä verbanden bloot tussen de fotogenieke sport en de strenge modernistische architectuur van de sportcentra.