Een jonge vrouw, gespeeld door Katerina Goloebeva, komt per helikopter aan in het besneeuwde en door God verlaten deel van Siberië waar de Tofalariërs wonen, een Aziatisch volk dat aan het begin van deze eeuw nog een nomadisch bestaan leidde. Gedwongen sedentair te worden, wonen ze in hun huizen nog altijd alsof ze nomade zijn.
In deze bijna documentaire film vangt regisseur Sharunas Bartas het bestaan van de Tofalariërs in intuïtieve beeldenreeksen - beelden van gezichten, dagelijkse handelingen maar ook van de overdonderende schoonheid en onzegbare leegte van het landschap. Atmosferisch, droevig en raadselachtig.