Eastern Boys
Eastern Boys, de tweede speelfilm van Robin Campillo, is doordesemd van dezelfde onontkoombare precisie en overtuigingskracht die ook zichtbaar was in zijn werk als scenarist en editor voor bijvoorbeeld Laurent Cantets L'emploi du temps. De bedoeling van de film, die moeiteloos en verrassend een aantal keren van 'genre' lijkt te veranderen, is dan ook niet om op te voeden of te entertainen, maar laat de kijker ook niet wegkomen met het comfort van een progressief-liberale moraal. Daarvoor roept de film te veel ongemakkelijke vragen op over goed en kwaad, dader en slachtoffer, arm en rijk, Oost- en West-Europa.
Daniel, een man van middelbare leeftijd, maakt discreet contact met Marek, een van de vele Oost-Europese jongens die zich aanbieden rond het Parijse Gare du Nord. Wanneer hij later denkt de deur van zijn luxe appartement voor Marek te openen, krijgt hij de hele bende onder aanvoering van charismatische Boss op bezoek.