Die Frau hinter der Wand
Wanneer Martin voor zijn studie naar Berlijn gaat, blijkt het niet zo eenvoudig woonruimte te vinden. Hij woont in zijn auto, terwijl hij zijn ouders wijsmaakt dat alles in orde is. Hij is dan ook dolblij wanneer hij uit onverwachte hoek een aanbieding voor een appartement krijgt; de vorige bewoner, ook een jongeman, is plotseling verdwenen.
Als Martin zijn intrek heeft genomen, vindt hij in deze duistere, psychologische thriller gaandeweg aanwijzingen over de vorige huurder en diens relatie met de verhuurster Simone - een verleidelijke vrouw voor wie de seksueel naïeve student geen partij is.
Vanaf het begin is de film, die zich voor een groot deel afspeelt binnen de beklemmende muren van het donkere appartement, gevuld met onderhuidse spanning, die wordt gevoed door de aanwezigheid van zonderlinge bijfiguren en Martins groeiende obsessie voor het mysterieuze bestaan van zijn fatale huisbazin. Dit intrigerende afstudeerproject met sterke cast geeft door de bijzondere sfeer een extra draai aan het genre.