Blutgletscher
In de Alpen loert het gevaar in de vorm van een gletsjer die getransformeerd is tot een gevaarlijk, genenmanipulerend instrument. Klimaatonderzoeker Janek, die werkt op een observatiestation in de Alpen, merkt als eerste dat de gletsjer een rode vloeistof afscheidt die de lokale dieren in bloeddorstige monsters laat muteren. In eerste instantie geloven zijn collega's hem niet, maar eenmaal overtuigd van zijn gelijk, willen ze het nieuws koste wat het kost verborgen houden voor de minister van Milieu, die een bezoek aan het station heeft aangekondigd. Buiten dreigen de monsters, binnen is men het hartgrondig oneens. En om het allemaal nog complexer te maken: de begeleidster van de minister is Janeks ex-vriendin.