Bella Vista
In rustige, onopgesmukte scènes toont Vera Brunner-Sung in haar eerste lange film een periode uit het leven van een vrouw die Engelse les geeft aan immigranten. Ze is kort geleden aangekomen in een kleine stad in de Missoula-vallei in Montana, waar ze een geïsoleerd bestaan leidt.
Het overweldigende landschap rond Missoula, de woonplaats van de regisseur, speelt een belangrijke rol in dit op persoonlijke ervaringen gebaseerde, ingetogen drama over een vrouw in een overgangsfase in haar leven, toepasselijk gefilmd van de winter naar de lente. Ze heeft haar vertrouwde stek verruild voor deze afgelegen plaats en heeft tijdelijk werk dat geen enkele zekerheid en houvast geeft. Net als haar leerlingen doet ze wel pogingen om zich thuis te voelen, maar dat vergt de nodige wil tot aanpassing en vernieuwing.