B for Boy
Het krijgen van een zoon is in Nigeria ook in de 21ste eeuw een zaak van groot belang. Dat ondervindt Amaka, een moderne vrouw met een carrière, een dochter en een begripvolle, liefhebbende man, aan den lijve in dit psychologische drama. Ze is bijna veertig en zwanger van een tweede kind. De hele familie van haar man - zijn moeder voorop - hoopt vurig dat het een jongen is en heeft er alles voor over om de familielijn voort te zetten.
De film geeft veel ruimte aan de gevolgen die het vasthouden aan deze traditionele waarden heeft voor de verschillende relaties: die tussen Amaka en echtgenoot Nonso, tussen Nonso en zijn moeder, maar ook tussen de verschillende vrouwen onderling, waarmee terloops de complexe verhoudingen binnen de Nigeriaanse samenleving worden blootgelegd. Onverwachte wendingen sturen de film naar een onvermijdelijke botsing tussen eeuwenoude normen en moderne visies op familie, liefde en loyaliteit.