Het piepkleine eiland Arwad voor de kust van Syrië kent een lange geschiedenis. Het is zo’n plek die nooit lijkt te veranderen, net als haar inwoners. Als je het eiland verlaat, zoals Ali dat ooit heeft gedaan, kom je er niet makkelijk van los. Hoe perfect je nieuwe leven ook lijkt.
Met lichte sprongen in de tijd vertellen regisseurs Samer Najari (zelf half Syrisch, half Libanees, geboren in Moskou en thans woonachtig in Canada) en Dominique Chila het verhaal van een emigrant vanuit drie verschillende perspectieven: die van Ali, zijn vrouw Gabrielle en zijn minnares Marie.