Towheads
Gedoe met volgestouwde kinderwagens op rottige stoepen, een tapijt van cornflakes op de grond na het ontbijt en geen bouwvakker die meer naar je fluit - het zijn herkenbare zaken voor elke jonge moeder. De New-Yorkse videokunstenares en filmmaker Shannon Plumb weet er alles van en brengt de lotgevallen van moeder Penelope (gespeeld door Plumb zelf) op slapstickachtige wijze in beeld.
In haar worsteling tussen genoegdoening op het professionele en artistieke vlak en de tijd- en energievretende werkzaamheden thuis probeert Penelope diverse strategieën uit. Zou een meer mannelijke houding zorgen voor meer empowerment? Of biedt een cursus paaldansen het antwoord in dit feministische vraagstuk?
Net als in haar videokunst gebruikt Plumb de fysieke humor van filmlegendes als Buster Keaton en Charlie Chaplin en haar uiterst expressieve gezicht als stijlmiddel. Haar hele gezin speelt min of meer zichzelf, inclusief Plumbs echtgenoot Derek Cianfrance (regisseur van Blue Valentine) als de vaak afwezige man des huizes.