The Delivery Guy
Een ding is zeker: met zijn inkomen als pizzabezorger kan Aleksej de operatie van zijn vader niet betalen. Dat verandert als de emotieloze koerier bij een van zijn klussen een envelop vindt met een simkaart. Zodra hij de kaart activeert, krijgt Aleksej instructies om een gevaarlijke maar lucratieve opdracht te volbrengen.
Aleksej twijfelt geen moment. Zo lijkt het tenminste, want de jonge Russische regisseur Andrej Stempkovski laat opzettelijk elke psychologische duiding achterwege. The Delivery Guy krijgt daardoor de vanzelfsprekendheid van een wiskundige propositie: als a dan b dan c. En toch wordt de kijker steeds voor onverwachte gebeurtenissen geplaatst.
Stempkovski versterkt die ontregelende toon door schijnbaar cruciale gebeurtenissen achteloos te laten passeren, terwijl de camera juist blijft hangen bij wat in film wel 'dode tijd' heet: de tijd tussen de actie. Uiteindelijk is het maar de vraag of het hele avontuur Alexej per ongeluk is overkomen. Misschien was het al die tijd al de bedoeling.