Stimulus Progression (Rotterdam)
Al in zijn documentaire Thank You for the Music (1997) liet Taanila zijn fascinatie zien voor het muzikale verschijnsel dat vaak wordt afgedaan als ‘liftmuziek’. Voor Taanila is muziek niet zomaar iets om de stilte te verdrijven, maar een cruciaal onderdeel van het filmproces. Sommige documentairemakers vermijden het gebruik van muziek, maar voor hem geldt het tegenovergestelde. In Thank You for the Music is bijna constant muziek te horen.