Northwest
Michael Noer is gefascineerd door de Deense onderwereld. Na het gevangenisdrama R (Tiger-kandidaat in 2010, geregisseerd samen met Tobias Lindholm) maakte hij opnieuw een rauw misdaaddrama waarin mannen de baas zijn, adrenaline door de aderen giert en geschillen met geweld worden opgelost.
De 18-jarige Caspar wil koste wat kost opklimmen. Als inbreker knapt hij lullige klusjes op voor Jamal, om dan aan de slag te gaan voor grote jongen Björn. Alles loopt gesmeerd, behalve dat Jamals bende op wraak zint. Wat begint met een beetje schelden en duwen, loopt uit op een gewapend conflict. Het stelt Caspar danig op de proef: is hij meedogenloos genoeg voor deze battle? En zal hij zijn jongere broer erin meeslepen?