Noche
Miguel was regelrecht obsessief in het opnemen van geluid. Het fluisterstille interieur van een kerk, het gedender dat hoort bij een buitenlandse treinreis, een wandeling door hoog gras, het verslag van een nachtmerrie waarin zijn moeder overlijdt en een travestiet blijkt te zijn - Miguel legde het allemaal vast.
En nu is dat alles wat er nog van hem over is, plus wat kleren, apparatuur en dozen in de boerderij waar hij de laatste dagen voor zijn zelfmoord sleet. Zes van zijn vrienden verblijven er om alles in te pakken. Ondertussen stromen Miguels opnamen dag en nacht uit de luidsprekers die overal in en om het huis staan opgesteld.
Noche is een psychologisch drama waarin de scheidslijn tussen heden, verleden en toekomst steeds verder vervaagt. Miguels audio-erfenis vermengt zich met de natuurgeluiden rondom de boerderij en doet de betekenis van de handelingen van de achterblijvers kantelen. De onderlinge spanning neemt steeds verder toe.
Miguels ex Pedro is er het ergste aan toe. Hij kan niet omgaan met het verdriet en verwaarloost zijn nieuwe vriend Juan. Miguels beste vriendin Violeta moet toezien hoe haar voormalige geliefde Matias troost zoekt bij nieuwkomer Laura. En dan is er nog dat naamloze meisje, dat door iedereen wordt genegeerd. Stuurloze twintigers, die eigenlijk net het leven aan het ontdekken zijn, leren wat sterfelijkheid is.