We volgen hoe het een jongen en het meisje vergaat op de dag dat hun relatie eindigt. Terug in de leegheid van hun onbewoonde moderne villa’s, één in het centrum van de stad, de andere hoog in de bergen op het platteland van Taiwan, worden ze beide overmand door hallucinaties en sterke gevoelens van ontaarding. Immortelle wordt gaandeweg een onderzoek naar de verhouding tussen het lichamelijke en het emotionele verlangen. Zie ook How to Describe a Cloud in Spectrum.