Hill of Pleasures
In Hill of Pleasures toont Ramos deze nieuwe situatie - het proces van pacificatie - vanuit het perspectief van zes hoofdpersonen: de lokale postbode, een tiener met een dealers verleden, een boekverkoper en drie politie agenten: de Captain verantwoordelijk voor de UPP van de Heuvel; de commandant van alle UPP’s; en een patrouillerende politieman. In haar observerende stijl toont Ramos de dagelijkse spanningen tussen de agenten en bewoners.
Net als in Justice en Behave, reflecteert Hill of Pleasures het concept van rechtvaardigheid, de wet en burgerschap door de ogen van zowel bewoners als zij die de wetten trachten te handhaven, in dit geval de UPP agenten.