Greystone toont in vijf delen wat er de nacht van de moord op Ned Doheny Jr. en zijn assistent Hugh Plunket gebeurd kan zijn. Perfect geschoten in jaren twintig-stijl en opgenomen in dezelfde ruimtes waar de tragedie in 1929 plaatsvond. Steeds wordt de scène opnieuw opgevoerd. Greystone Mansion is sinds 1950 vaak gebruikt als filmset. Via artificieel taalgebruik en afstandelijk acteren wordt de Hollywoodfilmmythe op kritische wijze ondervraagd. Met dialogen uit de 32 films die op dezelfde plek werden opgenomen.