First Comes Love
Documentairemaker Nina Davenport richt, na onder andere Always a Bridesmaid (2000) en Parallel Lines (2004), andermaal met humor en openheid de camera op haarzelf. Als eenenveertigjarige vrijgezel besluit ze te proberen een kind te krijgen, en dat moeizame en met ethische en medische bezwaren omlijste proces te filmen.
In haar eigen, liberale omgeving is ze niet de enige die pas na een geslaagde carrière en tegen de statistieken in een kinderwens in vervulling wil laten gaan. Davenport zoekt steun bij haar beste vriendin Amy en zaad bij haar homovriend Eric. Terwijl ze zwanger is, krijgt ze een relatie met de filmrecensent John Anderson.
De film vertelt niet alleen het verhaal van Davenport, maar laat ook zien hoe in de moderne samenleving de leeftijd en omstandigheden van moeders misschien veranderen, maar zwangerschap, geboorte en moederschap zaken van geduld, volharding en verdraagzaamheid blijven.