Dreileben: Komm mir nicht nach
Politiepsycholoog Jo wordt uitgezonden naar het stadje Dreileben in Thüringen om te helpen zoeken naar de ontsnapte zedendelinquent Frank Molesch. Maar de echte drijfveer achter het verhaal is Jo’s ontmoeting met een vriendin van de universiteit, Vera, die naar Dreileben is verhuisd met haar man, Bruno, schrijver van licht verteerbare fictie. Jo komt erachter dat zij en Vera ooit verliefd waren op (en in bed lagen met) dezelfde man - en ze zijn hem nog niet vergeten...
Dreileben was een genre-overstijgend experiment. Christian Petzold, Christoph Hochhäusler en Graf maakten elk een film die speelde in Dreileben en draaide rond de ontsnapping van Molesch. Soms gebruikten ze dezelfde acteurs, de respectievelijke verhalen mochten elkaar overlappen. Toch kan elke film afzonderlijk bekeken worden. De film van Graf bleek de meest intrigerende van het drieluik: een vrouwenfilm als misdaadverhaal over verloren en herwonnen tijd, geconsumeerde maar onverteerde liefde, oude lust die nagloeit als kooltjes - en het leven dat nooit helemaal klopt.