Deutschland 09 - Der Weg, den wir nicht zusammen gehen
Ruïnes. Stadswoestenijen. Huizen uit de jaren 1950 en 1960 die bestemd zijn voor de sloop. Gevels van monsters van staal en glas van de Brave New Berlijnse Republiek. Dominik Graf praat tegen deze taferelen over: de bedreigde herinnering aan de naoorlogse geschiedenis; architectonisch en taalkundig despotisme; de reuken, luchtjes en geuren van een snel verdwijnende, verscheurde beschaving. Wordt vertoond in combinatie met Denk ich an Deutschland - Das Wispern im Berg der Dinge.