Een spel tussen twee kinderlegers, met behulp van speelgoed, laserwapens en machinegeweren. Gaandeweg beginnen ze oorlogstaferelen na te bootsen die ze op tv zien, zoals onderhandelingen en dodelijke incidenten. In ruim 20 landen nemen kinderen actief deel aan de oorlog, waarbij er naar schatting 250.000 dienstdoen als kindsoldaat.