Het was Hitchcocks Vertigo die Park Chan-Wook deed besluiten filmmaker te worden. Bloedstollende spanning, visuele symboliek en karakters die in slowmotion ontsporen zijn vaste ingrediënten in zijn films. Stoker, Parks Engelstalige debuut waarin meer dan een echo van Hitchcocks Shadow of a Doubt doorklinkt, is een nieuw hoogtepunt in zijn oeuvre.
In Stoker proberen Evelyn Stoker en haar dochter India het dodelijke auto-ongeluk van vader Richard te verwerken. De plotselinge komst van Richards broer Charlie slaat de twee vrouwen emotioneel nog verder uit het lood. India komt er al snel achter dat de mysterieuze oom er een verborgen agenda op na houdt. Maar in plaats van woedend of verschikt te reageren, wordt ze verliefd op hem.
De titel van de film verwijst naar Bram Stoker, schrijver van Dracula. Maar vampiers zijn geen onderdeel van de plot. Wel een opportunistische charmeur die het voorzien heeft op moeder en dochter. Stoker is een donker seksueel-psychologisch drama over moord en verraad.