Chiri
Je zou de film kunnen zien als een sequel van birth/mother (IFFR 2007). Hierin filmde Naomi Kawase de oude vrouw Uno die altijd als een moeder voor haar had gezorgd. In birth/mother filmde ze de oude vrouw in bad. Chiri zou je death/mother kunnen noemen. Ze filmt weer het lichaam van Uno. Nu na haar overlijden. Monument voor Uno.