Avanti popolo
Bijna dertig jaar na de Braziliaanse dictatuur is filmmaker Michael Wahrmann bang dat deze periode en de slachtoffers daarvan in het vergeetboek raken. Het inspireerde hem tot deze eerste lange speelfilm, waarin hij naast thema's als familietrauma's en verdrongen herinneringen ook eigen ervaringen als jonge linkse militant in Israël verwerkte.
In Avanti popolo trekt de pas gescheiden André in bij zijn vader, die in een bedompt appartement een teruggetrokken bestaan leidt. De grote afwezige is Andrés broer, die in de jaren zeventig in Rusland studeerde en na zijn terugkeer spoorloos verdween. De claustrofobische, in vaste kaders gevangen scènes worden doorsneden met door de broer geschoten Super8-filmpjes die André heeft gevonden. Flarden van het verleden komen zo tot leven. De vader wil er echter niets van weten.
In een terzijde duiken kopstukken uit de dictatuur op in een kunstproject. De hoofdrollen worden gespeeld door filmwetenschapper André Gatti en de in 2012 overleden Carlos Reichenbach, nestor van de Braziliaanse film.