Avant que mon coeur bascule
De gewetenloze tiener Sarah leidt een ongebruikelijk leven. In een vreemd, marginaal ménage à trois met leeftijdgenoot Louis en de oudere Ji-Guy vult ze haar dagen met kleine criminaliteit. Met Louis hangt ze overdag rond langs autowegen, waar ze argeloze liftgevers bedriegen en bestelen. Op een dag gaat het mis: een automobilist overlijdt tijdens een roofpoging. De overleden man blijft in Sarahs gedachten spoken en ze gaat op zoek naar diens achtergebleven vrouw. In haar vindt ze eindelijk iets van de geborgenheid en vriendschap waar ze onbewust al zo lang naar op zoek was. Maar haar alternatieve familie laat haar niet zomaar gaan.
Regisseur Sébastien Rose filmt het relaas van de opgroeiende en bewustwordende adolescent in felrealistische beelden, tegen de sombere achtergrond van grauwe snelwegen en vervallen industrieterreinen.