2026 is gebaseerd op een tekst uit de recente Egyptische roman The Revolution of 2053 van Mahmoud Uthman en verwijst naar een scène uit La Jetée (1962) van Chris Marker. Een tijdreiziger somt zijn visie op de toekomst van de piramides op, en in het verlengde daarvan van Egypte, in het jaar 2026.