Zima
Als Michael na een lange afwezigheid aankondigt weer thuis te komen, komen allen die hem liefhebben samen. De belofte van zijn komst brengt eenieder in een gelukzalig gemoed. Een 'splendid limbo'-toestand die eeuwig lijkt voort te duren. 'Schoonheid is enkel de belofte van geluk.' (Stendhal).