When the Bough Breaks
‘When the bough breaks, the cradle will fall, and down will come baby, cradle and all’. Aan dit vermanende wiegelied ontleende Ji Dan, een van de belangrijkste vrouwelijke filmmakers in China, de titel van haar soms verbijsterende, nieuwe film. In 2004 ontmoette ze op een school voor migrantenkinderen in Beijng vier kinderen uit één familie. De kinderen, tussen de 10 en 19 jaar, woonden met hun ouders in een vervallen krot, het leergeld werd door de school betaald.