Voice of My Father
De Koerdische Mehmet ('gespeeld' door coregisseur Zeynel Dogan) woont met zijn zwangere vrouw in Diyarbakir, een stad in het oosten van Turkije. Mehmets moeder Basé (Asiye Dogan, ook in werkelijkheid Zeynels moeder) woont in haar eentje in het ouderlijk huis in Elbistan, een bijna uitgestorven dorp in de provincie. Mehmets oudere broer Hasan is het land uitgevlucht, nadat hij zich eerder had aangesloten bij de guerrillabeweging. Sindsdien heeft hij niets meer van zich laten horen.