Village, Silenced
Het beeldmateriaal komt uit het docudrama The Silent Village (Humphrey Jennings, 1943). Welse kolenkompels spelen de nazi-bezetting en verwoesting van een Tsjechisch mijnwerkersdorp na. Arbeid, macht, industrialisering en historiciteit zijn de grote thema's achter deze simpele doch efficiƫnte verwerking van vergeten materiaal.