Trespass the Salt
Het IFFR biedt het Visual Arts Festival Damascus een platform om haar programma te vertonen, aangezien het festival dit jaar niet in Syrië kan plaatsvinden.
In dit gezamenlijke project, onderzoeken Sansour en Chlala de genuanceerde verhoudingen tussen Palestina en Libanon aan de hand van een overvloedige en surrealistisch gedekte tafel. Gesitueerd in een virtuele en ingebeelde ruimte, onderzoekt de film de culturele en aan macht gerelateerde dynamiek in de regio en met het Westen door middel van humor en fictie.