The Unfinished History of Life
Filmmaker Cong Feng keerde voor deze film terug naar het dorp Huangyangchuan in de provincie Gansu in het noordwesten van China, waar hij eerder Doctor Ma's Country Clinic maakte. Een heel gewone, bepaald niet bloeiende plaats, waar heel gewone mensen wonen, die heel weinig hebben. Juist daarom ging Cong er heen: hij wilde een beeld schetsen van het typische Chinese leven in de provincie.