The Sputnik Effect
De titel verwijst naar de interactie tussen visionairen of waanzinnigen, en naar de communicatietechnologieën die onze moderne wereld structureren. In 1957, enkele dagen na de lancering van de eerste satelliet, waren er immers al patiënten met psychotische waanbeelden omdat ze zich bekeken voelden door de Spoetnik PS-1 of boodschappen ervan ontvingen.