The Return
Nathaniel Dorsky, het mag nog eens gezegd worden, maakt unieke films. Nauwgezet in camera, montage en concentratie. In stilte ontvouwt zich een donker universum, een afgemeten structuur die voortkomt uit, maar niets meer te maken heeft met, de zichtbare wereld. 'Like a memory already gone, this place of life.' (ND)