The Interceptor from My Hometown
De veelzijdige en productieve documentairemaker Zhang Zanbo maakt met even veel gemak een goed onderbouwde en fraai gecomponeerde film als Falling from the Sky (2010), als een 'spontane' film, zodra een kans zich voordoet. Hij is dan de filmmaker met de camera altijd in de aanslag.
Aan het eind van 2010 kreeg de Zhang een telefoontje van een oud-klasgenoot. De twee, die elkaar in geen twaalf jaar hadden gezien, bleken in het leven heel andere paden te zijn ingeslagen. Hij is de kritische, onafhankelijke filmmaker, zijn klasgenoot had carrière gemaakt binnen de Communistische Partij - hij stond op het punt burgemeester van hun geboorteplaats te worden.
De klasgenoot blijkt zeer spraakzaam en vertelt onthutsende verhalen over zijn werkzaamheden voor de overheid. Hij legt uit wat een 'interceptor' is: een ambtenaar die met alle mogelijke middelen moet voorkomen dat burgers hun recht zoeken. De klasgenoot blijkt een 'onderschepper'. Een uniek document.