The Comedy
In een tweet op de eerste draaidag van The Comedy noemde regisseur Rick Alverson (bekend van de band Spokane) zijn film nog een 'atrocity of cinema'. Maar gezien de insteek van de film is het meer dan waarschijnlijk dat hij daarbij de tong ferm in de wang gedrukt had. Want de hoofdrollen in The Comedy mogen dan gespeeld worden door de fine fleur van de Amerikaanse comedy-underground, met hoofdrolspeler Tim Heidecker (Tim and Eric Awesome Show, Great Job!) voorop, de film is toch vooral een sardonisch commentaar op de leegte van de allesverslindende ironie van het huidige tijdsgewricht.
Niets is heilig voor de welhaast apathische Swanson (Heidecker) en zijn groep vrijwel identiek uitgedoste vrienden: tennisschoenen en polo's die een bierbuik net niet bedekken onder hun vlassige blonde baarden. Schijnbaar gevoelloos beledigen ze elkaar en anderen tot op het bot, met grappen over alle taboes die ze maar voorhanden hebben. Zoals Swanson dat letterlijk doet op de zeilboot die hem als huis dient, dobberen al deze mannen maar wat rond.