Shattered
Tang Xixin is een gepensioneerde spoorbeambte, die op zijn 80ste nog weinig van zijn uitgesproken karakter is kwijtgeraakt. In zijn bouwvallige woning ontvangt hij niet graag zijn volwassen kinderen, maar hij maakt een uitzondering voor dochter Caifeng (vorig jaar nog te gast in Rotterdam). Zij runt een bordeel en is betrokken bij al even illegale mijnbouwpraktijken. Een vrouw van de wereld kortom, die energiek uit handen van de wet probeert te blijven.
Xu Tong filmt de familie zoals deze is. De oude Tang is met zijn woordenstroom een ideale getuige van de 20ste eeuw, zijn dochter een kleurrijk symbool van het nieuwe China - al is ze ongetwijfeld in de ogen van de staat bepaald geen rolmodel. Xu Tongs intieme, soms wat rauwe stijl van filmen sluit daar naadloos op aan. Hij velt geen moreel oordeel en dat maakte hem in China controversieel. Het resultaat is niettemin oprecht en authentiek.