Retour de flamme
Al sinds 1985 is Bromberg bezig een scala aan oude kortfilms, commercials en animatiewerk weer onder de aandacht te brengen. Dit doet hij via de bioscoop, de televisie of zijn eigen DVD-label.
Maar zijn unieke 3D-collectie kan uitsluitend ervaren worden in de bioscoop met de juiste anagliefe (rood-groen) of gepolariseerde bril. Vanachter de piano demonstreert Bromberg hoe de filmindustrie gedurende de gehele twintigste eeuw de 3D-techniek heeft ontwikkeld. Naast Amerikaanse voorbeelden van de Fleischers, Disney en Charley Bowers passeren ook Sovjetwerken de revue.
De climax in deze compilatie wordt bereikt door een samenvoeging van twee prints van Méliès, wat een bizar 3D-effect oplevert. Gefrustreerd door al het plagiaat heeft Méliès destijds twee camera’s synchroon laten opnemen zodat hij zijn films simultaan in Amerika en Europa kon uitbrengen. Dit om te anticiperen op bootleg-kopieën.