Resonance
Resonantie is de neiging van een object om bij sommige frequenties met een grotere amplitude te trillen dan bij andere. Deze staan bekend als resonantie-frequenties van het object. Bij deze frequenties kunnen zelfs kortstondige krachten trillingen veroorzaken met grote amplitude, omdat het object trillingsenergie opslaat.