Par exemple, Electre
Jeanne Balibar en Pierre Léon dwalen in toeristenoutfits door Parijs en bereiden een theaterstuk voor met een producente, die steeds anders verkleed is. In een parallelle wereld, een andere laag zo u wilt, oefenen acteurs op het strand van Deauville en op prominente Parijse locaties hun teksten voor een Griekse tragedie. Het is het verhaal van Electra, een wellicht wat inefficiënt personage, maar vasthoudend en weigerend op te geven in de strijd tegen onrecht.
Deze absurde, enigszins surreële en bij vlagen humoristische film lijkt op een toneelvoorstelling, met zijn gedragen dialogen en mise-en-scènekwesties. De makers, actrice Balibar en filmmaker Léon, maken echter ook gebruik van het medium door screenshots van zakelijke mails in te voegen - reflecties op hun plannen. Daarbij zingt Balibar, eveneens zangeres, de teksten in, als waren de mails hoogstaande liederen. Par exemple, Electre is, zoals een van de personages het uitdrukt, een ware ‘culture souk’.