One Recluse
In juni 2008 ging Yang Jia met een mes, hamer, gasmasker, pepper spray, handschoenen en molotovcocktails naar het politiebureau van Zhabei en vermoordde daar zes agenten, en verwondde een zevende en een bewaker. Hij werd ter plekke gearresteerd en aangeklaagd voor moord met voorbedachten rade. In de daaropvolgende zes maanden, terwijl Yang Jia vastzat en zijn proces plaatsvond, verdween zijn moeder op mysterieuze wijze.
De documentaire One Recluse onderzoekt de redenen en motieven achter deze tragedie. En doet verslag van een proces vol schimmige dekmantels en verdachte beslissingen. De film geeft een glimp van de realiteit van een van boven gedicteerd rechtssysteem en de impact daarvan op het leven van burgers. (Ai Weiwei Studio).