Old Dog
Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van een Tibetaanse mastiff. Dit hondenras is onder rijke Chinezen zeer in trek. Daarom worden er ook zoveel gestolen in een dorpje dat ligt ingeklemd tussen de bergtoppen. Om de dieven voor te zijn, besluit Gonpo de mastiff te verkopen. Zijn vader neemt hem dit niet in dank af en besluit het beest terug te kopen. Het zet een reeks bizarre gebeurtenissen in werking, die in een droevige apotheose uitmonden. De mastiff wisselt steeds opnieuw van eigenaar en de vader-zoonrelatie wordt danig op de proef gesteld. Maar Tseden gebruikt het gegeven ook om te laten zien hoe de Tibetanen steeds verder worden geassimileerd in de dominante Han-cultuur.