O convite ao prazer
Een verhaal over de buitenechtelijke avonturen van tandarts Luciano en rijke zakenman Marcelo, die na een lange onderbreking hun merkwaardige vriendschap weer oppakken. Met dat gegeven sluit O convite ao prazer nauw aan bij Khouri’s bekendere films uit de jaren zestig over door vervreemding geplaagde stadsbewoners.
Met een vergelijkbare existentiële angst - ditmaal vooral gezien door de ogen van door seks geobsedeerde blanke mannen - parasiteert Luciano op Marcelo, die met zijn luxe levensstijl talloze mooie vrouwen aantrekt. In een parallelle verhaallijn overwegen de respectievelijke echtgenotes Anita en Ana de ontrouw van hun mannen radicaal aan te pakken.
De film is veel verschuldigd aan Antonioni en Bergman, maar is doortrokken van unieke Braziliaanse thema's. Het is een ingewikkelde kijk op de mannelijke psyche, met de nadruk op ambivalente gevoelens, ook al valt er volop te genieten van de meer dan aantrekkelijke Boca-filmsterretjes.