Nick
Nick werkt als souschef in een restaurant; hij is goed en hij weet het. Alle anderen vindt hij maar prutsers, ook voor zijn baas Wim heeft hij nauwelijks respect. Als op een dag ook een woordenwisseling in de keuken hopeloos uit de hand loopt, vertrekt Nick met de jonge, mooie Kroatische serveerster Kristina richting Kroatië. Om witte truffels te zoeken in de uitgestrekte Kroatische bossen. En om zichzelf te zoeken.
De derde speelfilm van Fow Pyng Hu (Jacky, Paradise Girls) is een intrigerende combinatie tussen een karakterstudie en een roadmovie. Er zijn sterke rollen van Merijn de Jong (als Nick) en Marcel Hensema (Wim). Ook de fraaie fotografie van Benito Strangio, vooral de curieuze, dromerige tussensequenties, dragen bij aan de bijzondere sfeer, net als het sound design en de muziek.