Mondomanila
Het leven in de sloppenwijken van grote derdewereldsteden is al op vele manieren verfilmd, maar nooit eerder werd er een musical over gemaakt. Khavn De La Cruz is al sinds 2003 bezig met de unieke viering van het leven van losers in de getto’s van de Filippijnse hoofdstad Manila. Figuren als de tiener Tony D en zijn verdorven vrienden, Lovely Loanshark, de gokverslaafde, immer krijsende krottenmelkster; Sgt. Pepper, politieman en (tot zijn grote verdriet) vader van louter dochters en een homoseksuele zoon; Steve Banners, de oude blanke pederast, en Ogo X, de mismaakte rapper. Het vrijwel geheel uit private gelden gefinancieerde Mondomanila toont een kleurrijke, soms bijna glamoureuze, maar ook gewelddadige, ranzige en perverse samenleving in de goot, in snelle, flitsend gesneden scènes, met absurde dialogen en bizarre gebeurtenissen. Khavn mixt filmstijlen naar hartenlust: uitbundige videoclips, gruizige film noir, hyperrealistische documentaire en zelfs slapstick - verbonden door een origineel verhaal en stuwende muziek.