Lost in the Mountain
Binnen het Hidden Histories-programma is deze film een uitzondering; het is de enige fictiefilm in het programma - één met een indirect vertelde verborgen geschiedenis. Bie Lei is in een bergachtige streek vermist geraakt en ook na een uitvoerige zoektocht is hij niet gevonden. Een deel van zijn familie leeft nog op de berg - een holle berg. Uitgehold door grootschalige en intensieve mijnbouw, die inmiddels is stilgelegd en de dorpjes op de berg in desolate toestand heeft achtergelaten.
Vier vrienden van de vermiste Bie Lie besluiten na een half jaar om de berg op te gaan om hem te zoeken. Niet dat ze denken hem te vinden, maar de tocht en het ritueel zijn voor hen belangrijk.
Via de tocht door het verlaten mijngebied wordt een bijzondere kant van China getoond. Een kant waarin niet alleen mensen zomaar verdwijnen, maar hele streken worden opgeofferd aan een ander belang.