Le reste du monde
Tijdens een familiediner rakelt de nieuwe vrouw van Eve's vader een oud familiegeheim op. Hierdoor raakt Judith, een van Eve's twee zussen, ervan overtuigd dat haar vader niet haar biologische vader is en gaat zij naar hem op zoek. Ondertussen vraagt Eve zich af of zij haar kind wil houden. Regisseur Damien Odoul, een dwars buitenbeentje in de Franse filmindustrie, baseerde zijn voor televisie gemaakte film op een autobiografisch gegeven, en gebruikte dit als uitgangspunt voor zijn verhaal over identiteit, afkomst, familiebanden en rouw. De Franse actrice Emmanuelle Béart schittert als alcoholistische nieuwe schoonmoeder. Ook met bijrolletjes voor Mathieu Amalric en Charles Berling.