Kotoko
Kotoko is een verwarde, alleenstaande moeder die overal angstaanjagende mensen en situaties ziet. Alleen door te zingen kan ze haar angsten enigszins bezweren. Omdat ze vreest haar baby te bezeren tijdens psychotische nachtmerries, snijdt ze zichzelf als bewijs dat ze de werkelijkheid nog ervaart. Tijdens een van haar waanmomenten staat ze op het dak, met haar hulpeloze kind in haar armen. Wat als ze loslaat? Het duurt niet lang eer ze haar kind noodgedwongen moet afstaan. Kotoko’s crises monden, tijdens haar omgang met een schrijver, steeds vaker uit in gewelddadige scènes waarbij steeds de vraag rijst of dit werkelijkheid is, of een van haar gruwelijke hersenspinsels.
Deze psychologische, gekmakende horror past met thema’s als vervreemding en controleverlies helemaal in het straatje van de Japanse cultregisseur Tsukamoto (Tetsuo). Hoewel het bewust chaotisch gefilmde drama niet voor tere zielen bedoeld is, is Kotoko - met de ijzersterke Japanse singer-songwriter Cocco in de titelrol -, naast ijzingwekkend eng, eveneens hartverscheurend tragisch.