I'm Still Alive
Poëtisch en visueel portret van de oude Poolse vrouw Jadwiga Kubis Waslicka. Haar leven liep gelijk op met dat van de twintigste eeuw. De grote bewegingen van de geschiedenis als het communisme, kapitalisme en fascisme zorgden ervoor dat ze door half Europa moest zwerven, van Polen via Duitsland en Engeland ook naar Nederland. Nu is ze terug in haar geboorteland. In Warschau. Ze is oud. Haar lichaam is in verval en ze wacht eigenlijk tot de engelen haar komen halen.
De filmmaker is zich bewust van Jadwiga's ouderdom en naderende einde, maar hij ziet toch veel schoonheid in haar verschijning. Hij laat haar doorleefde gezicht samenvallen met het schuldige Poolse landschap. Op de meest intieme momenten kijkt hij niet weg en blijft hij in de breekbaarheid zoeken naar schoonheid. De vrouw verlaat haar woning niet meer, maar de filmmaker wel. Hij brengt beelden en geluiden terug die zonder woorden over haar leven vertellen. Beelden die het lijden uit het verleden vermengen met het lijden van nu.