Il silenzio di Pelesjan
Dit eerbetoon aan de Armeense regisseur Artavazd Pelesjan (1938) wisselt lyrische scènes uit enkele van zijn films af met hedendaagse beelden van Pelesjan in Moskou, waar hij begin jaren zestig heen ging om te studeren aan de befaamde filmschool VGIK. Zijn ideeën over montage ('distance montage') worden weerspiegeld in Il silenzio di Pelesjan.