De inspiratiebron van Makino Takashi, onze plek in de wereld en in het universum, lijkt nooit op te drogen gezien de niet-aflatende stroom van immersieve films waarvan er al vele te zien zijn geweest in Rotterdam. Generator is misschien wel de meest aardse film van zijn hand tot nog toe, ontstaan in een reactie op de ramp in Fukushima. Een 'reality check', maar in de wereld die Makino toont kan dat nooit zonder ook de blik naar binnen te keren.